Tjugonde tanken: Dags för katt


"Nu är det dags att skaffa katt – igen...". Ännu en odödlig låt. Frågan är vilken sort? Med lång päls? Kort? Tummar? Ränder eller prickar? Många beslut är det. Skickar ett frr till alla katter därute så länge.

Har dessutom kelat med grannens fyra stycken åttaveckors kattungar idag. De vällde ut i trappuppgången och jag hjälpte till att samla in dem. Flera gånger. Det är speciellt en som tittar bedjande på mig varje gång vi ses. Frestelser är ljuvligt oemotståndliga. Speciellt om de har päls.

Kommentarer

skimmer sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
skimmer sa…
Hej tog bort förra kommnetarer för jag skrivit fel adress:

kolla in på mina missar

http://elliotgordon.bloggspace.se/

se min nya lilla misse Tussilago och han "bror" Elliot....
vi ses på skrivpuff.