Fyrtioåttonde inlägget: Ägg, godis och desperation

Bah! Många ägg i kylen. Kan göra paj, kan steka pannkakor, kan koka dem och ge dem till grannen. Har köpt konstiga godisar på Coop Avenyn också: lakritspinnar och tvåfärgade fudgefyrkanter. Men jag ska inte äta upp det själv. Jag ska ge bort det, invirat i staniol. Ja, jag pratar lajv.

Väskan väntar på att packas, sovsäcken ska skakas och nytt örngott väljas ut. Ska provnypa med tången också innan jag skriver ut min roll och funderar över hur jag ska palla tre dygn i en källare med 200 andra personer. Men det löser sig. Det gör det alltid.

När jag inte lajvfunderar läser jag "Dårskaper i Brooklyn" av Paul Auster varvat med Sköna hem och senaste brudtidningen, den här gången Cosmopolitan (engelska varianten). Bra hjärntömningsfunktioner.

Kommentarer