Femtiosjätte tanken: När orden inte räcker till


Helgen har varit fullspäckad, pratig, brudig och underbar. Ska försöka att beskriva den, även om det känns som om orden inte räcker till.

I fredags hade jag nätverksträff hemma. I höstas startade jag upp ett nätverk för kvinnliga egenföretagare i Göteborg med fokus på icke-konkurrens, dvs att nätverkets uppgift är att stödja, ge inspiration och mod. I dagsläget är vi 18 medlemmar som, via en googlegrupp, mail och nätverksträffar, lär känna varandra, hittar nya samarbetspartners och får nya infallsvinklar. Så: i fredags kväll hade jag tre, för mig hyfsat okända, kvinnor hemma som åt, pratade, fnissade och trivdes till långt in på småtimmarna.

I lördags hade vi så kallad brudlördag på stan. Och nej, vi tittade inte på bröllopsattiraljer. Istället fastnade vi på nyöppnade Beyond Retro i Arkaden, besökte Magasinsgatans garage sale, fikade flera gånger och dregglade på Prickig katts vind. Det blev skor inhandlade. Flera par...

På lördagskvällen besökte jag och min vän T. Redbergsteatern för att se Improvision Song Contest. Det var länge sedan jag garvade så mycket på en och samma kväll. Mer finns att läsa på Kulturbloggen.

Igår sov jag. Hela dagen. När jag vaknade till läste jag Coetzees Ett dåligt år. Men jag är inte klar än. Boken kommer få ett eget inlägg här vad det lider. Ha det gott i solen och njut av våren. Det ska jag.

Kommentarer