Nittioförsta tanken: Om att leva som man lär

Att coacha andra är en sak, att coacha sig själv är en helt annan. De senaste dagarna har jag drabbats av skrivkramp både fysiskt och psykiskt. Isch. Fick några tips av en vän härom dagen:

- flödesskriv, bara låt det rinna på, tänk inte
- skriv först, rensa sedan

Svårt var ordet. Alldeles nyss skickade jag iväg ett utkast till intervjupersonerna och bad dem se över bland annat slutet. Slagkraftigt? Tjena. Inte än. Men det kommer att bli. Och det är ju flera dagar kvar till deadline.

Tjoho.

Kommentarer

Anonym sa…
Coach och leva som man lär? Jag vet precis hur det är. Min skrivkramp hade hållit i sig i ett halvår ungefär när jag tog mig i kragen. Delar gärna med mig av min metod som är både lustfyll och spännande.
Kika in här: AC day by day

/AC
Jenny sa…
Tack för tipset. Just nu flyter det på igen. Gött. Återkommer gärna om jag kör fast igen.

Allt gott hälsar, Jenny