Nittionde tanken: Om böcker och mat


Har just inmundigat pannkakor med krusbärssylt tillsammans med bror. Lite kaffe hann vi också med. Jag läser Sagan om ringen och är konstant hungrig. Hober äter, pratar och tänker mat som bekant. Jag tror att jag har en gnutta hob i mig. Såg för en stund sedan att jag hade lite ludd på fötterna också. Och jag går helst barfota.

I natt befann jag mig i Fylke vilket gjorde att jag ungefär vid midnatt fick gå upp och äta kassler, ris och currysås. Sås är gott. Det tycker min svägerska också. Sås och husvagnar. Hon är gravid. 

Min gamle vän T har också ätit mitt i natten: pasta. Då var det Puzos fel, han med Gudfadern ni vet. 

Snart kommer jag vilja ha bröd med honung...

Kommentarer

hahaha, ja visst blir man sugen när det äts i böckerna hela tiden. Dock har jag just läst ut Sjöfartsnytt. Där äter dom rätt äckilga grejer ibland. Då mår jag mest illa...
D sa…
Har just läst Riddarna kring Dannys bord, igen. Mer fokus på dryck än mat där, även om det stjäls en och annan höna.

Men jag kanske ska smita ut i köket och ta mig lite lembas (knäckebröd).
Jenny sa…
Mikaela: Det kommer, det kommer ;). Svamp och skinka är iofs inte helt fel. Attans, nu blir jag ju hungrig igen!
Jenny sa…
D: Åhh, gallon med rödvin. Det var länge sedan (jag läste boken). Jag äter lite chips med salt och vinäger ist för lembas. Mindre mättande, men godare ;).