Sjuttiosjunde tanken: Scener från SJ bland annat

Hann grabba en latte och laxsmörgås från kaffekedjan på Centralen innan jag hoppade på X2000 mot Stockholm igår. Reste första klass och såg fram emot att sitta och titta ut på världen och lyssna på musik. Tji fick jag. Ett grabb- och gubbgäng på cirka tio personer slog sig höhöande ner i mitten av vagnen, brötade runt, drack bärs och kommenterade de få kvinnor som också befann sig i vagnen. Jag var grymt lycklig över att mina hörlurar tog bort det mesta av den testosteronstinna puckokonversationen.

Kvällen inleddes med solsken och öl på Mosebacke, fortsatte sedan via t-bana till Bagis, åt tacos och såg på Dokument utifrån om situationen för flyktingar från Nordkorea. Jag kände mig löjligt priviligierad. Sedan klappade jag katt och sov.

Än så länge har vi druckit kaffe, lyssnat på Melodikrysset, spelat TP (som ingen i skrivande stund har vunnit fast båda har fulla plupphållare) och ikväll ska vi på PJ HarveyNalen. Yey!

Kommentarer