Tanke nr 140: Sand, rosé och konst

Någon frågade för ett tag sedan: "Hur länge ska du numrera dina inlägg med bokstäver?". Jag svarade: "Alltid.". Men ibland ändrar man sig. Som nu.

Förra veckan skulle först tillbringats med husbil i Danmark. Husbil blev hus och Danmark blev Österlen. Jag klagar inte. Det var helt fantastiskt fint. Ljuset över sädesfälten när solen höll på att gå ner var magiskt. C, A och jag umgicks, åt i Abbekås, lyssnade på jazz inklusive hammondorgel, besökte Zekes antikvariat i Simrishamn, var i Kivik och handlade lite i Lisa Toffts ateljé, hade partaj, drack kaffe i trädgården, begravde en fågel, badade i Mälarhusen och klappade katt i vackert hus. Sedan städade vi, drack milkshake och handlade porslin också.

Jag pausade i Lund innan hemfärd på lördagen, badade i Ringenäs och sjöng högt till blandband i bilen. Nöjd som fan.

Kommentarer

Amoroso sa…
Låter trevligt, blev det några fynd på Zekes?
Jenny sa…
Japp, det blev det: "Livets fest" av Moa Martinsson (saknade den delen i östgötaeposet), "Det slutna rummet" av Sjöwall & Wahlöö (saknade den också), "Hotell Erfarenheten" av Claes Hylinger (yey! favvo!) och "Kungens rosor" av Moa också. Fast den hade jag redan märkte jag vid hemkomsten. Kanske dags att katalogisera böckerna ;)? Har du varit på Zekes? /Jenny