Tanke nr 180: Sjögren huserar

"Hallelujah, ära vare Gud i höjd..." Att jag nu lyssnar på Christer Sjögren, som tillsammans Vikingarna och The Jordanaires spelar andliga sånger på kassett, är ett hej då, lite fniss och massa minnen i en salig blandning.

Någon sorts förklaring finns kanske. En är att min mormor är borta på riktigt och hennes lägenhet tömd, en annan att jag jazzar bra till gamla frälsis-sånger men tycker att allt tjafs runt omkring är rent skitsnack. Ytterligare en är väl att jag... äsch. Fan vet.

Vad jag vet säkert är att jag gillar TJ Salvations nya video: http://www.youtube.com/watch?v=NoiAOKxBjNo.

Kommentarer

Anonym sa…
Även farfar gillade Frälsis framförallt Pärleporten. Dessutom finns dina Fornellrötter i Frälsis Värnamo.Det kan vi ta en annan gång. På torsdag kommer Gun Ska bli kul!Vi slänger oss i soffan med varsin filt och en bok!
Faster
Jenny sa…
Farfar hade bra smak helt enkelt ;). Åh, jag vill veta mer om Frälsis Värnamo. Maila och berätta :). Allt gott och ha en mysig helg!

/J
D sa…
Grym video av TJ. Mycket imponerad!
Jenny sa…
D: Samma här. Nu kommer R pösa över av stolthet ;).