Tanke nr 215: Hostmedicin och lussekatt

Igår for jag runt i Halland med mamma. Besökte först Särdals kvarn och köpte de sista julklapparna samt äppleochkanel-saft och gammaldags hostmeducin till mig själv. På väg in till stadens centrala delar passerade vi kyrkogården och tittade till släktingarnas gravplatser. Det var vackert: strålande sol och massa granris.

Efter en buffé med kinamat blev det ett stopp på Knäppkängan. Ett par Tucci till mig och jag skulle dansa fram genom den obefintliga snön. Vi hann med en kaffe på Skånskan också innan vi, via en leksaksbutik, tog en titt hemma hos min kusin M. Militärisk ordning ;). Det blev en visit hos morbror också för formaliastuff.

Åt snabb middag på sunkstället i Falkenberg, gosade med lelle w och kom hem trött men utflyktad. Mina lussekatter sover på var sin sida i sängen. Jag ska placera mig mitt emellan. På snedden. Natten.

Kommentarer

Anonym sa…
Låter som en härlig dag! Precis som kustin Petronella är du skotokig!!!

Faster
Jenny sa…
Nja, skulle vilja säga att det är min mamma som är skotokig. Jag gillar mest böcker jag ;).