Tanke nr 282: Mord, fotboll och torsk

Igår blev jag skjuten med kanon en fyra-fem gånger. Styrde om det så att vi sköt ner några lejon och torn av klossar istället. Barn är söta. Sedan tittade, nej plågade, vi oss igenom Melodifestivalen. Det gick inte så bra för Anna Maria. Hon kom sist. Så kan det gå. Undrar mest vem som hade stylat henne? Det var riktigt illa. "Vad skönt. Nu behöver jag inte se det här mer", sa N. Håller med. Vi avrundade med filmen Night Watch. Sevärd. Alla filmer i en liksom.

Idag har varit långsam söndag. Har läst glossiga magasin, tittat på Morden i Midsomer och nu rullar fotboll på tv:n. Fick god middag och te också. K sover, Z sover, D sover nästan. Imorgon ska jag jobba och sedan ta tåget tillbaka hem. Kommer sakna min crew, det gör jag jämt.

Kommentarer

Det är kul med kanonskjut (obs, inget snusk) i fantasin. Det gör mindre ont. Levande kanonkula skulle inte vara nåt för mig.
Jenny sa…
Den gjorde inte så ont kan jag berätta. Gillar att hoppa kanonkula (i vatten) också :). Det plaskar fint.