Tanke 389: Årets fynd från bokmässan

Så har ännu en bokmässa slutat. Var där i torsdags och fyndade böcker, köpte planscher och pratade med eventuella samarbetspartners. Torsdagen bjöd på en hit och en diss: Hotell Gästis monter, respektive Café Eat & Go.

Vad gäller Hotell Gästis monter var den full av väl utvalda böcker där man, genom att svara på ett kort formuär, fick med sig en gratis. Jag och D ska definitivt välja oss ett paket och ta semester i Varberg vad det lider.

Café Eat & Go lyckades med konststycket att vid lunchtid på torsdagen stå med två förvirrade anställda som ineffektivt snurrade runt varandra samtidigt som det meddelades att maten var slut. Köerna var långa och hungriga mässdeltagande funderade var de skulle ta vägen istället. Nästa år går jag ut och lunchar.

Bokskörden som nu belamrar min lägenhet blev som följer:

Här ska läsas.

Kommentarer

Jag har en (trasig) utgåva av Joe Hills sånger.
Man hör för sällan talas om honom nuförtiden.
Jenny sa…
"Man hör för sällan talas om honom nuförtiden." Alldeles sant. Hade kunnat nöja mig med bara den boken från årets mässa. Hade lyssnat på Spotifys olika versioner av "The preacher and the slave" kvällen innan och funderat över om det gick att få tag i sångboken på antikvarat. Dagen efter fanns den (alldels hel!) i Hotell Gästis monter. Tror den väntade på mig :).