Tanke nr 388: En dag som gick snett

Någonstans mellan det att jag vid åttatiden i morse slog sönder juice-glaset och sömnigt sopade skärvor, och någon timme senare när bussen var sen och sedan proppfull, borde jag ha insett att det här var en sån där dag då allt går snett.

Ekonomimötet på Chalmers gick i och för sig bra. Att ta sig till kontoret och äta lunch likaså. Dessutom satt E oväntat där och planerade framtida jobb för kollegan. Kul att se henne. Om en och en halv vecka ser jag henne igen. I kyrkan. Hon ska gifta sig, inte jag.

Sedan gick det snett. Nätet funkade inte. Det funkade för andra men inte för mig. En server låg nere och allt kajkade ihop. Småsvärandes jobbade jag via telefon, fick iväg ett mail i halvtimmen och försökte få saker att funka. Det gick inte. Halv fem gav jag upp och åkte hem. Här funkar den virtuella världen som det verkar. Tjoho!

Höll på att bli manlig och köpa nya underkläder för att allt låg i tvätten. Skärpte till mig och tvättade istället. Fast det bor en spindel i tvättstugan. Han (han sa att han var en han, ok) är cirka tre centimenter bred och ingen som jag vill umgås med. Snart ska jag ner och undvika honom en stund igen.

Imorgon är det mässa. Då ska jag dricka kaffe och handla böcker. Revansch från förra året :).

Kommentarer

Anonym sa…
Han (spindeln) har självklart inte gjort annat i sitt spindelliv än suttit och väntat på att du ska kliva ner i tvättstugan! Undrar om han tänker äta upp dig????
M
Jenny sa…
Nä, han har ju inte det. Men tji fick han! /J