Tanke nr 606: Bästa lördagen

Fick pannkakor och scones till frukost igår. Bästa starten på dagen. D och jag gav oss sedan av till Brännkyrkahallen i Midsommarkransen och gick på skivmässa. Många skivor blev det... Jag var nog mest nöjd med att hitta The pains of being pure att heart på lp. Halvgenomskinlig vinyl... Snyggt. Det blev Billy Bragg, Madness, Nick Lowe och Elvis Costello också. Bland annat. Passade också på att köpa plastfickor i ep- och lp-format samt nya innerfickor.

Hämtade sedan upp S på Söder och tog med henne hem för häng, musiklyssnande, hamburgerätande och promenad i skogen. Hittade några kantareller också som blev till en mumsbit av hösten. S kommer vara vår inneboende i några veckor framöver. Kul att ha kompis på besök. Ska bara komma ihåg att köpa ägg. Hon äter mycket ägg...

Idag plockar jag bland vinylen, lyssnar på indie och är glad att jag inte är ute. Det spöregnar. Nästa månad är det ny skivmässa. Denna gång i Solna. Fast då är jag på Bokmässan. Böcker och skivor... nog det bästa som finns.


Kommentarer