Tanke nr 609: Kulturell vecka

Fredag. Och regnet öser ner... Snart ska jag gå hem, fortsätta läsa Konsten att vara kvinna, fnissa och klappa katt.

I måndags var jag och L på PunktMedis och lyssnade på Nene Ormes som pratade med Sara Bergmark Elfgren om sina böcker Udda verklighet och Särskild, om skrivande och om att vara sär. Riktigt roligt att lyssna på. Därefter tog vi oss till Riche och såg Minna Palmqvists visning. Kläder som både ser bekväma och obehagliga ut. Samtidigt.

I onsdags kom I till stan. Efter efterfrågad middag på Gröndals deli, blev det Kulturhuset och Caitlin Moran, intervjuad av Jan Gradvall. Först muttrade jag, sedan kändes det som en sekt, därefter var jag golvad. Var på oerhört gott humör efteråt :).

Ikväll kunde jag ha gått på förträff inför Burleskapader, men... nej. Kan bli kulturöverdos. Soffan och katterna lockar mer just nu.

Kommentarer