Tanke nr 735: Museum och regn

Höstväder ... Regn, mörker, högar med blöta löv, rått och ganska trevligt på det hela taget. I går var det ännu en dag av spel, scener, folk och karaktärer. Skulle spelat Mulholland larp, men bytte till All a facade. Bra byte. Regisserat, snyggt och roligt men samtidigt sorgligt scenario. Skippade mitt andra pass och passade istället på att prata lajv vi minns med nya och gamla bekantskaper. På kvällen var det dags för Doubt. Det är ett fascinerande spel, speciellt när man är trött. Det var flera år sedan jag spelade det senast, 2008 tror jag. Blev efterhäng ett par timmar, och sedan var jag nöjd för den här gången.

Idag var det dags för ett besök på Etnografiska museet med E och I. Mycket att se på, men saknade tydligare reflektioner och kopplingar mellan då och nu. Vi skulle ha ätit middag i Kaknästornet också, men då den ene möjligtvis hade blandat ihop Kaknästornet med Eiffeltornet och den andre lördag med söndag, blev det inget. Det var stängt. Så vi packade in oss i bilen och åkte till Söder och åt indiskt. Inte dumt det heller.

Söndagskvällen kan rymma en film, katter och en bok eller två. Vi får se. För övrigt har jag inget att tillägga.

Kommentarer