Tanke nr 740: Om kreativa möten och nygamla deckare

Tro't eller ej – ännu en Langdeckare från förr upphittad och inhandlad hos Wiklands boklåda i Gamla stan. Denna gång: "En främmande man" från 1962. Den ligger just nu och väntar på att bli läst. Jag ska bara lite först.

Etermiddagen har jag tillbringat mitt emot Wiklands boklåda – hos Rapsodi kommunikation. Ingen Torsten på plats tyvärr (kontorshund, min anm.), men väl en Lisa, grundare av ovan nämnda företag. Hon har, med hjälp av bland annat 1000 frågor, saltlakrits och kaffe, hjälpt mig med att få ner mina tankar, kunskaper och framtidsplaner på pränt. Än är vi inte färdiga men vi kom en bra bit på väg. Jag får hålla mig från att spåna vidare alltför mycket i dag, men i morgon – då jävvlar.

Apropå "jävvlar". Länge sedan jag läste Hylinger. Kommer han snart med något nytt månne? Jag kan bara hoppas. För övrigt är det dags att besöka Skoga.

Kommentarer