Tanke nr 773: Vanor i Gamla stan

I eftermiddags var det dags för en tur till Gamla stan igen: ett besök hos Wiklands boklåda i vanlig ordning. Och … tadaa! Jag har med mig två nya Lang hem. Det blev Tre små gummor och Kung Liljekonvalje av dungen. Det fanns ytterligare en, en av de där som är svåra att få tag på. Men den var dyr – och dålig enligt antikvariatsägarinnan. Det kan vara så att det är sant, det kan också vara så att hon kniper den åt sin far som också är en Lang-samlare. Jag valde att tro på det första, så den fick stå kvar på sin hylla.

Det blev ett kort besök eftersom jag skulle vidare runt hörnet, till min frisör. Trodde det skulle bli ett tvåtimmarsbesök, dvs färg och klippning, men tji fick jag. Hade bara bokat klipptid denna gång. Nöjd som vanligt. Får väl dras med mina gråa hår ett tag till.

Hämtade upp D på jobbet och tog t-banan hem. Gillar att få sällskap på hemvägen. Mycket trevligare än att färdas mol allena.

Kommentarer