Tanke nr 809: Dialoger, del II

Dialog 1:

– Jag ska bli polis när jag blir stor.
– Ok.

[kör förbi dagiset för att titta på grävskopan]

– Jag ska köra grävskopa när jag blir stor.
– Jo …, man kan ju vara både polis och köra grävskopa.
– Mmm. Jag kan sätta blåljuset på grävskopan och fånga in alla tjuvarna i skopan och köra bort till fängelset och släppa ner dem där.
– Det låter helt fantastiskt!

Dialog 2:

– Vad ska du drömma om i natt?
– Poliser. Och tjuvar.
– Vilka är poliserna då?
– Det är jag … och pappa. Och du och D och P. P är polis på riktigt!
– Vilka är tjuvar?
– Mamma, L och H*.

[paus]

– L bryter sig ut ur fängelset.
– Jaha!?
– Hon slänger sig från taket mot dörren och öppnar den.
– Tufft. Vad gör poliserna?
– De dricker kaffe och har det gött.

* L är 8 månader, H är lite större, mamma är störst.

Dialog 3:

– Faster J …
– Ja.
– Varför har vi skelett?
– För att … öhh … annars skulle vi bara vara som sladdriga ballonger som inte kan gå. Skelettet håller oss uppe liksom.
– Jaha.
– Det finns en kille som heter Harry och som är trollkarl. Det var en kille som trollade bort alla hans ben i ena armen så den blev som en sladdrig ballong.

[skeptisk blick]

– Fast det fanns en sjuksköterskehäxa också som gav Harry medicin så benen växte tillbaka igen och han blev bra.
– Okej …

Lelle W, jag hittar inte på allt. En del hittar J.K. Rowling på. Du ska få alla böckerna om Harry när du är lite större. Hai.

Kommentarer