Tanke nr 969: Tantighet och solig lunch

Solen vräker ner över staden och jag gillar i vanlig ordning inte att vara så jevvla varm. Men, men – i morgon blir det svalare. Tjoho!

Fick besök av A idag. Vi köpte lunch på Whakapapa (ja – igen) och gick ner till Gröndals båtklubb och satt vid bryggorna och åt. Inte dumt. Hon gav mig en present också, boken "Äntligen Tant!" av Anna Eriksson (Forum).


Om nu någon mot förmodan skulle undra över om jag verkligen är tant kommer det en lista:

  • Jag sitter med handväskan i knät när jag åker buss/tåg/spårvagn. 
  • Jag kallar fortfarande Melodifestivalen för schlagerfestival.
  • Jag dricker kaffe – mycket kaffe.
  • Jag har lajvat tant (med A bland andra).
  • Jag åker på tantsemester med I och besöker kyrkor, Ullared och Klässbols linneväveri t ex.
  • Jag städar lägenheten innan jag reser bort. "Det är så skönt att komma hem när det är rent".
  • Jag gillar att mangla lakan.
  • Jag förfasar mig med jämna mellanrum.
  • Jag småpratar med expediterna i affärer jag besöker.
  • Jag gillar att åka på konstrunda.
  • Jag tänker på igelkottar.
  • Jag gillar kål.
  • Jag besöker alltid Bokmässan.
  • Jag har börjat brodera.
  • Jag pratar med min katt och är säker på att den förstår mig.
  • Jag har en bloggetikett som heter "Tantighet" – det ni! (Modern tant, jajjemän.)

Kommentarer