Tanke nr 984: Semestern är över ...

… för i år. Och det har åter igen klagats på att det går för lång tid mellan inläggen. Jaja, det har ju varit semester.

Men vad hände under juli månad då? Tja, diverse saker. Lika bra att vi kör det i punktform:

Vecka 1:
Den första veckan var det bara jag i hushållet som hade ledigt, förutom Z då men hon har ju alltid ledigt. Helgen innan min semester drog igång hade vi min svåger och hans två barn på besök. Vi var på Sience fiction-bokhandeln och var och åt indiskt på Söder bland annat.

På måndagen tog jag tåget ner till bror, svägerska och brorsbarn för några dagars häng. Var på Kungsmässan och fick flashback när jag såg kopparskulpturen. Jag hade glömt att jag tyckte den var fascinerande när jag var mindre.

På onsdagen tog jag mig ytterligare några mil söderut, till Halmstad denna gång. Det blev god mat, måssnack, ansiktsmasker, promenad på stan och lunch med kusinen från Borlänge bland annat. inte dumt.

Torsdagen bjöd på biltur – inklusive föräldrar – ner till Lyckegården, fika, kycklingklapp, grisar, hästar, mera kycklingklapp, hundgos, mat, promenader, mera fika och en hel del annat som jag har glömt nu, innan jag tog mig tillbaka hem igen på söndagen.

Vecka 2:
D och jag drog på roadtrip till metropolen Trosa: bodde på vandrarhem, tittade på kyrkomålningar i Lids kyrka, betraktade runstenar, var på guidad visning på Nynäs slott, hamnade i Nyköping och gick runt på Nyköpingshus samt kryssade fram över Södertörn innan vi var hemma igen några dagar senare.

Vecka 3:
Den här veckan bjöd på kompishäng i Hammarby sjöstad och besök av mamma som var på hemväg från kattloppis i Borlänge. Vi besökte Bergianska, badade, åt pannkakor och var på China.

I slutet av veckan kom A från Skåne upp med yngste sonen för ett späckat Stockholmsbesök, vilket leder oss in i:

Vecka 4:
D åkte till västkusten för att hälsa på familjen och jag hängde bland annat på Tekniska museet och i Gamla stan med A & A. Det blev också ett Kista-besök för grill, vin och prat med J som ska börja plugga i höst. Spännande!

Det var nog allt tror jag.


Kommentarer