Tanke nr 989: Om Stockholmsmode

Egentligen skulle nog det här inlägget passa bättre på Sillar och smak, men jag gör ett undantag och skriver här istället.

Jaja, nu till saken: Ibland lämnar jag stadens södra delar och rör mig i stans finare kvarter, dvs Östermalm. Det är alltid något av en utflykt att åka dit; titta på folk, i affärer och på arkitektur. Anledningen att jag är där med jämna mellanrum är mitt nuvarande samarbete med Natur & Kultur.

De senaste gångerna har besöken avslutats med shopping – på Biblioteksgatan och Grev Turegatan. På Biblioteksgatan ligger dels Sephora, dels COS som är en ny favorit i kläddjungeln. Sephoras egen flytande eyeliner är en höjdare och på COS hittade jag denna klänning:

Klänning från COS

Efter förra veckans heldagsworkshop på förlaget passerade jag Bubbleroom på Grev Turegatan. och ärligt talat trodde jag inte att jag skulle hitta något alls. Men se det gjorde jag – en tunn svart kappa med axelklaffar och upprullade ärmar från 77thFLEA, vilket förvånar mig med tanke på att jag inte tilltalas av deras övriga sortiment direkt..

Det verkar som om min klädstil sakta med säkert håller på att stockholmifieras. Svart, tunn kappa ... Var ska det här sluta?


Kommentarer