Tanke nr 1003: P4:s familjelördag

Härom veckan plockade vi fram klockradion som låg och dammade i en garderob. Trevligare att vakna till radio istället för mobilpip var tanken. Fast det går inte att ställa in frekvenser lägre än P3 för frekvensbandet visade sig vara trasigt.

På lördagar har P4 "Familjelördag". Det är sånt man får höra om man löser Melodikrysset. Vad som ingår i det här familjelördagskonceptet har dock varit oklart, men eftersom vi vaknade tidigt idag, kom radion på tidigare än 10. Det var Ring så spelar vi och det hamnade en hel del skivor i potten. Blev frestad att ringa, men avstod – mest för att jag inte vet vilken låt jag skulle önska om jag nu hade kommit fram. Har tänkt på det från och till under dagen (nej, jag har inte tänkt på att ringa till radion, utan på vilken låt som ... jaja, ni fattar).

Efter en kort förmiddagsslummer blev det så dags för årets första melodikryss. Det var lätt förvirrat med de så kallade "melodifestivalarna", men det löste sig. Nej, vi fuskar inte. Kan vi inte så skickar vi inte in. Annars är det ingen sport. Och i år, i år är året då vi vinner badlakanet. Hai.

Och för den nyfikne: mer om P4:s familjelördag kan ni läsa här. För övrigt är det av någon anledning Gladiatorerna på tv och jag är förvirrad.

Kommentarer