Tanke nr 1055: Design Stories på Butiken Republiken

Kerstin Sylwan och Sara Danielsson driver Design Stories i Göteborg. Nu är de uppe i hufvudstaden i och med Stockholm Design Week och ställer ut sina gröna möbler hos Butiken Republiken på Södermalm. Kerstin (vi jobbade ihop med boken "Omforma" för några år sedan) bjöd in mig på vernissage igår och efter jobbet pilade jag inom och sa hej.

Jag blev rätt förtjust i produkterna, speciellt svampboxen och odlingsträdet. Lovade Kerstin att se om någon jag känner är en skicklig näverslöjdare och helst under 70+. Finns det någon sådan i mitt nätverk? Jag ska kolla när jag är på Prolog också. Där kan man hitta människor med de mest fantastiska kompetenser. Jaja, vi får se.

Grobord

Svampbox

Odlingsträd

För övrigt håller det på att mörkna och jag ska strax ge mig av till skrivargruppen.

Kommentarer