Tanke nr 1083: Ralf, Jerry och jag

Idag är det första maj. Jag mötte upp S vid Medborgarplatsen och vi strosade runt för att hitta ett plakat eller banderoll som vi ville gå vid. Rätt långt fram hittade jag den här:

Hängde med Jerry idag. Det var fint.

Jag kände att det var min banderoll för dagen. S och några till bestämde sig för att gå lite längre fram, men jag höll mig till Jerry. Det stod en man där, Ralf, som också ville gå med rock 'n' roll-vänstern. Så det blev att vi hjälptes åt att bära banderollen ner till Kungsan.

Det var en bra promenad. Ralf och jag pratade om Jerry såklart (han hade också sett Rockrullen), om sossarna och lite annat. Väl framme i Kungsan skiljdes vi åt, på scenen spelades det rock så det dånade och körsbärsblommorna var som allra vackrast.

Jag mötte upp J och hans lilla dotter för att lyssna på Jonas tal. J och jag har gått i tåg tillsammans i många år nu. Vi kom på att vi ses två gånger om året – på Prolog och första maj. Det är inte fy skam. För övrigt har jag skrivit om så väl J som Jerry Williams i samma inlägg tidigare, läs mer här.

Kommentarer