Tanke nr 1091: Fables of Jenny 1981–1983

Det är dags för andra listan från mina dryga 40 år av musiklyssnande. Den första listan hittar ni här. Vi börjar med ledtrådarna:
  1. Kusin Marias favoritlåt
  2. Första kassettbandets A-sida
  3. Tycker det svänger
  4. Lelle bäsis ajs
  5. Hallåa i Rapport tror jag att det var
  6. Det jäkla säkerhetsbältet sitter fast!
  7. Tvisting bade boo. Och bandet är borta.
  8. Ett av pappas blandband
  9. Gillar fortfarande den engelska versionen bäst
  10. Blipp, blopp. Lärde mig gruppnamnet förra året [dvs 2013, reds anm.]
  11. The red baron. Bilsemestermusik!
  12. Pop, studs, studs
  13. Rock Out! En av de bästa låtar, och videor, som jag vet.
  14. Gillade videon – och synthkompet
  15. Inledningen! Å videon ... Och så är han söt ...
  16. De kryper framåt mot scenen, strålskadade
  17. H.I.T! Fortfarande en favorit.
  18. Bäst är när de springer i bildäcken och att pianot ramlar ner från himlen.
  19. Egyptiedans och killar i höftskynke
  20. Det är Malins pappa!
  21. En pappfigur i källaren men skivan har jag glömt
  22. Peepshow, dans, får och öl
  23. Längsta titeln
  24. Deras bästa låt. Snygga drinkar.
Jepp, det var ledtrådarna. Har ni koll? Om inte så kommer facit här:
  1. (Kom så ska vi) Leva livet
  2. När vi två blir en
  3. Living next door to Alice
  4. Bette Davis eyes
  5. Åsa Bodén
  6. No particular place to go
  7. Twisting by the pool
  8. Shout! Shout! (Knock yourself out)
  9. This ole house
  10. Popcorn
  11. Snoopy vs The red baron
  12. Boxerbeat
  13. This is Radio Clash
  14. Whip it
  15. Prins Charming
  16. Atomic 
  17. Turning Japanese
  18. Shut up
  19. Hold on tight
  20. What you're proposing
  21. Queen of hearts
  22. Dance in my pants
  23. There's a guy works down the chip shop swears he's Elvis
  24. Just can't get enough
Jag rekommenderar att kolla in de olika länkarna. Måste säga att jag hade schyst musiksmak för att gå på lågstadiet. Det är mycket brittiskt, övervägande brittiskt faktiskt, och flera av låtarna är fortfarande favoriter. Många av dem har jag bloggat om tidigare, apropå Rock Out (ingen trogen octobloggsläsare kan ha missat Rock Out), till exempel i augusti 2010, i september 2010, i januari 2011 och i februari 2017.

För övrigt är det dags att fortsätta läsa min deckare. Hai. Vill ni ha tillgång till hela listan finns den här.

Kommentarer