Tanke nr 1092: En litterär miss

"Åhå!" kanske ni tänker efter att ha läst titeln. Vad har akademien nu hittat på? Detta, och kommande, inlägg har inget som helst att göra med den geggamoja som sprider sig bland de lärde utan har istället att göra med att det är bra att göra boklistor – för då kan man se att det som man trodde sig ha gjort, det vill säga att i år ha läst Virginia Woolfs "Ett eget rum" för första gången, visade sig vara ett misstag. Ett något planlöst* runtklickande på min egen blogg blottade att nämnda bok lästes redan 2013. Där ser man.

För övrigt har jag de senaste dagarna läst både deckare och fantasy. Dags att uppdatera årets boklista.

*Rättelse: Det var inget planlöst letande. Jag skulle kolla om jag hade skrivit om Lebannen på octobloggen tidigare. Det hade jag inte, läs mer här.

Kommentarer